Housing System
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Housing
ワイルドスターのすべてのプレイヤーは、非常に独自のインスタンスのスカイ・プロットを得る機会があります。
そのプロットには高度にカスタマイズ可能な家を建てることができ、さらにプラグとして知られる他の建築物を加えられます。
In Wildstar every player will have the opportunity to acquire their very own instanced Sky Plot,
on which they can build a highly customizable House, in addition to other structures known as Plugs.
自身がネクサスの地面から抽出された巨大な土地であるプロット、
そしてそのプロットは、数百フィートの上空に浮かんでいます。
The plots themselves are enormous land masses that have been extracted from the ground of Nexus,
then levitated hundreds of feet in the air.
スカイ・プロットを得るためには、レベル6に達する必要があります。
そして家の専門家と知られるプロトスター社の商人より、プロットを購入します。
To get a Sky Plot one must first reach level 6,
then purchase a plot from a Protostar Corporation vendor known as a Housing Specialist.
その後プレイヤーは家の建築を始める前に、プロットの障害物を除去します。
それは木であったり、危険な敵であったりします。
After doing so the player will need to clear the plot of obstructions,
such as trees and dangerous enemies, before they are able to begin constructing a home.
プレイヤーが最初に建てることができる建築物は、小さなたき火とテントで構成された、小さなキャンプ場です。
The first housing structure that a player is able to build will be a small campsite;
comprised of a tent and a small fire.
次に1階建て1寝室の簡素な家を入手が可能になります。
As they work their way up they will be able to get a simple one story,
one bedroom starter home.
最終的には十分なお金と努力により、
大きな家が購入でき、それにより自分に合うようカスタマイズ可能な空間を得ることができます。
Eventually with enough money and effort,
larger homes can be purchased that will grant the owner additional space to customize as they see fit.
家はキャラクターに所属しており、プレイヤーは個々のキャラクターごとに家を作成し維持します。
Houses are character bound, allowing players to create and maintain a house on each of their individual Characters.
別のキャラクターは、許可を得て他のキャラクターの家のいくつかの側面をコントロールでき、いくつ方法で修正できます。
Alternate Characters will be able to control some aspects of another Characters house by gaining permissions to it,
allowing them to modify it in some ways.
機能
Functions
現時点ではどのようにハウジングシステムが機能するかはほとんど判っていません。
Currently very little is known about how the housing system will function in the game.
ただし以下のことが判明しています。
What is known can be seen below:
テレポートポイント
Teleportation Point
プレイヤーはいつでも、どこからでもテレポートして帰宅するアビリティを持ちます。
Players will have the ability to teleport back to their home any time, from anywhere.
しかしそのクールダウンの機構、すぐさまの付与か購入あるいはアンロックか
一方通行かどうか、そのコスト等の詳細は不明です。
Whether the mechanic is on a cooldown; given immediately rather than purchased or unlocked;
one way; cost money, or any other detail is a mystery.
休憩時経験値(バフ)
Rest Experience
明らかになっている主な利点は、キャラクターが室内でログアウトした際は
いつでも得られ蓄積される実質的な休憩XPがあります。
The key benefit that has been revealed is substantial Rest XP
that is accumulated whenever a character logs out inside the home.
休憩XPの量は、その時点で家にどれだけのデコレーションがあるかがベースになります。
これにより家の所有者は、より良いXPを得るため設置しデコレーションすることを奨励されています。
The amount of rest XP gained is based on how many Decorations are inside the home at the time,
which encourages the owner to furnish and decorate it for better XP gains.
キャラクターは同様に、そのバフバーで示されてるバフの通り
単に家に居続けることでも休憩XPを得ます。
Characters will also gain rest XP from by simply being inside the home,
as is represented by buffs displayed on ones buff bar.
休息XPに影響を及ぼす4つのデコレーションカテゴリがあります。
There are four decoration categories that influence how much rest XP you will gain.
それは以下の通り
They are:
雰囲気(トロフィー) - 希少モンスターの頭や他の特別な報酬
•Ambiance (Trophies) - heads of rare monsters and other special rewards
慰安(家具) - 椅子、食卓、ベッドマット、等
•Comfort (Furnishings) - chairs, tables, beds rugs, etc.
アロマ(ある種の香り) - ?
•Aroma (Scents of some sort) - ?
灯り - 窓、ランプ、たき火、等
•Lighting - windows, lamps, fires, etc.
プレイヤーが所有する家の中で、ログアウトしている間に蓄積するXPのレートは、
(比較対象は、単に野外でログアウトするだけです)、オープンワールドのレートの4倍です。
The rate that XP is accumulated while logged out inside a player owned home—
in contrast to merely logging out in the wild—is four times the rate of the open world.
キャラクターが、所有していない家から休息XPが得られるかどうかは未確認です。
Whether or not a character can gain the rest XP from a home they do not own is unconfirmed.
プライバシーの設定
Privacy Settings
他のゲームの家と同様に
家のオーナーはプライバシーの設定と許可を調整することができます。
Like many other games with housing,
the owner of a house can adjust the privacy settings and permissions to their home.
現在、4つの主な設定があります。
Presently there are four main settings that the player can set.
以下の通り
They are:
パブリック - 誰もがいつでもあなたのプロットを訪ねることができる(デフォルトの設定)
•Public - anyone may visit your plot at any time (default setting)
プライベート - 思いつきのプレイヤーは、招待なしには訪ねることができない
•Private - random players may not visit your plot without an invitation
仲間 - 家へ自由に訪ねることを許可する
•Neighbor - permission to freely visit a private house
ルームメイト - 家へ自由な訪問とデコレーションを許可する
•Roommate - permission to freely visit and decorate a private house [10]
すべてのハウジングプロットはデフォルトでパブリックになっています。
しかし、ソーシャルパネルにアクセスしてプライバシー設定を調整することができます。
All housing plots are set to Public by default,
but can be adjusted by accessing the privacy settings in the Social Panel.
デコレーション
Decorations
家は屋内・屋外ともにカスタマイズして、幅広い種類のデコレーションすることができます。
Houses can be customized with a wide assortment of Decorations, both inside and out.
デコレーションアイテム自体は、商人から購入でき、モンスターから見つけられ、
また、同様にクエストと節目節目での報酬から得られる。
The decorative items themselves are obtainable by purchasing them from a vendor,
finding them on monsters, as well as rewards from quests and milestones.
もっともユニークで価値があるデコレーションアイテムは世界全体に広がっています。
典型的な商人からの購入品より、それらは希少なものになるでしょう。
The most unique and valuable decorative items will be spread throughout the world itself,
which will make them much rarer than the typical vendor objects.
各デコレーションは実体と衝突判定を持っていて
これによりプレイヤーは任意の位置の固定物体へ向けてジャンプができます。
椅子、ランプ、食卓、絨毯、トロフィー等
Each decoration also has physics and collision to it
which allows a player to jump on any placed, solid object—
chairs, lamps, tables, rugs, trophies etc.
屋内のデコレーション
Interior Decorations
装飾品は家のどこへでも配置でき、そして移動・回転ができ
さらにフリーフォーム変形システムを用いてリサイズ(スケールを調整)さえできます。
Decorative objects can be placed anywhere within the house and subsequently moved, turned,
and even resized (adjust the scale) using the freeform modification system.
アイテムは家の任意の部屋に単に散発的にも置けますが、
オーナーは加えて以下のようにも調整できます。
In addition to simply placing items sporadically in any room within the house,
the owner can also adjust the following:
ライティング
•Lighting
フローリング
•Flooring
天井
•Ceiling
壁紙
•Wallpaper
内装
•Trim
屋外のデコレーション - フック
Exterior Decorations - Hooks
屋内ではどこへでも物が置けるのに対して、
屋外ではフックと呼ばれるカスタムスロットがあり、そのデコレーションの配置は制限されます。
Unlike the inside of a house where an object can be dropped anywhere,
the outside restricts the placement of Decorations to custom slots known as Hooks.
家の外側全体に分散され、また数に制限があります。
There are a limited number of them that are distributed across the entire exterior of the home.
これは周辺エリアにラグを起こすプロットの過負荷を避けるため、
プレイヤーに制限をしています。
This has been done to restrict players from overloading the plot
to the point that it causes lag in the surrounding area.
プラグとソケット
Plugs and Sockets
ソケットはハウジングマップ(スカイプロット)の全体に散らばっています。
そしてプラグと呼ばれる物体で満たされています。
Sockets are scattered throughout the housing map (sky plot) that can be filled with objects referred to as Plugs.
ソケットにはさまざまなサイズがあり、
しかし明らかにされてるのは1種類のサイズで1x2になります。
おそらくゲームのタイルを参照すると、UOで用いられていたものと似たシステムだと思われます。
Sockets come in various sizes,
although the dimensions of the only one revealed to the public is 1x2—
presumably referring to in game tiles, similar to the system used in games like Ultima Online.
ソケットにプラグが入れられてるとき、建造物が建設され始め、使われたプラグが占有します。
When a socket is filled with a plug it will begin to construct a structure that is exclusive to the type of plug used.
プラグが使用時に消費されるかどうかは、開発者はまだ明らかにしていません。
The developers have not yet stated if the plug will be consumed upon use or not.
どうプラグを入手
How to Obtain Plugs
プロットのため多くのプラグを蓄える方法はいくつかあるでしょう。
むしろ単純に一人の商人からリストを見て購入するよりも。
There will be a number of ways to amass a large number of plugs for your plot,
rather than simply picking them out from a list or buying them from a single vendor.
あるプラグが1つの入手方法しかないか、複数の入手方法があるかは明らかになってない。例えば生産とチャレンジとか。
It is not clear whether or not some of the plugs will be attainable through only one means or another,
i.e. crafting or challenges.
プレイヤーはプラグを以下のようなさまざまな方法から入手できます。
Players can obtain plugs through various methods, such as:
商人
•Vendors
生産スキル
•Trade Skills
チャレンジ
•Challenges
クエスト
•Quests
パス
•Paths
モンスタードロップ
•Monster Drops
オークション
•Trading/Auction House
建物の発展
•Building Progression
プラグのタイプ
Types of Plugs
広く変化に富んだプラグをイベントやビデオで見ることができる—風車、空中浮遊/ジャンプパネル、ヘリポート、等。
しかし、それらのほとんどの機能はまだ公表されていません。
A wide variety of plugs have been shown in events and videos—windmills, levitation/jump panels, helicopter landing pads, etc.—
but the function of most of them have yet to be revealed to the public.
すべてのプラグは実務的な利用があるかもしれないし、純粋に審美的なものかもしれないし、現時点では不明であります。
Whether or not every plug will have a practical use, rather than being purely aesthetic, remains to be seen.
以下のプラグが、開発者とディスカッションされています。
The following plugs are ones that have been discussed by the developers:
エクスピディション(ユニークで、小規模なダンジョン)
•Expiditions (unique, small-scale dungeons) [8][9]
バフステーション
•Buff Stations
タクシーステーション
•Taxi Stations
鉱山
•Mines
家庭菜園
•Gardens
釣堀
•Fishing Ponds
井戸
•Wells
郵便受け
•Mailboxes
生産ステーション
•Craft Stations
ダミー人形
•Training Dummies
レイドポータル
•Raid Portals
クエスト発生者
•Quest Givers
大砲
•Cannons
反重力パッド
•Anti-Gravity Pad
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